Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Monday, February 7, 2011

Aku Tidak Sempurna...

syukur padaMu Ilahi..
lahirku begini di alam yg fana ini..cukup sifat yg Engkau beri..
dan pada siapa lagi harus ku berterima kasih..
melainkan hanya padaMu ya Ilahi..pemilik diri ini..

namun..saatku mengenali hamba seperjalananku..
saatku ingin melangkah meneroka alam ini bersamanya..
kejadianku ini mula dikritik,mula diberi ulasan yg pelbagai..
adakah keranadia inginkan aku menjadi terlalu sempurna?
ataudia berasa jemu dengan keadaan diriku yg lahir seadanya..
bagaimana pun kejadiannya aku..
aku bukanlah dilahirkan terlalu sempurna..
yg bisa membuatkan semua org berasa gembira..
dan aku tak bisa membuatkan semua org berpuas hati dengan apa yg aku ada..

namun..ku punya hati..
yg dapat kuberikan seikhlasnya..
jika itu masih belum memadai..
apalah gunanya aku meneruskan keikhlasan ini..
atau perlukah akuhentikannya hanya di persimpangan jalan mati..
hati ini sebenarnya telah pun mula dia lukai..

wahai hamba seperjalananku..
jika dirimu terlalu sempurna untuk berdamping dengan aku..
usah buatkan aku berasa malu pada diriku sendiri..
sedangkan aku telah pun bersyukur dengan apa ygtelah Allahkurniakan utk diri ini..
jika engkau perlu pergi meninggalkan aku hanya kerana ketidaksempurnaan aku..
aku akan terima apa jua keputusan dan tindakanmu..
agar engkauakan berjumpa dengan insan yg sempurna..
yg jauh lebih sempurna dari diriku..


aku insan lemah yg tidak sempurna..
aku tiada apa2 yg mampu diberikan kepadamu..
hanya sekeping hati yg lurus..
yg kuselitkan dengan keikhlasan dan kejujuran..
dan aku tahu itu tidak mampu untuk membuatkan engkau tersenyum di sampingku..
dan itu juga tidak mampu untuk mewarnai hari2 bahagiamu..
aku tiada apa2 lagi untuk diberikan kepadamu..
hanya sekerat doa agar dirimu sentiasa memperoleh apa yg engkau dambakan..
agar dirimu berjumpa insan yg sesempurna dirimu..
bukan seperti aku..

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers