Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Followers

Friday, December 10, 2010

Berdosakah Jika Saya Mengundi B.N ? Sumber : http://virtualfriends.net/article/articleview.cfm?AID=34481

satu soalan yg cukup menarik . Itulah persoalan yg sering bermain difikiran setiap masyarakat Melayu Islam di Malaysia, tak kira siapapun kita sama ada anda seorang dari golongan rendah,menengah dan atasan penjawat awam dlm kerajaan atau swasta ,korporat ,professional, guru,nelayan ,petani, penternak dan sebagainya, siapapun anda yg pastinya persoalan ini begitu memusykilkan.

Bagi mereka yg berada didalam Jamaah Islam, sudah pasti mereka tiada sebarang kemusykilan lagi mengenai persoalan itu, kerana jelas nyata pada pemahaman mereka bahawa mengundi B.N adalah berdosa ! kerana bagi mereka soal pembentukkan sesebuah Negara bukan perkara kecil dan remeh temeh ,bukan setakat membuang kertas undi kedalam peti undi, dan selesai disitu sahaja, ianya menentukan halatuju dan dasar sesebuah Negara yg bakal dibentuk bukan setakat 5 thn sahaja,malah berlanjutan hingga ke Padang Mahsyar kelak.

Kalau soal buang air kecil sekali pun dititikberatkan di dalam Islam,hingga menyebabkan seorang itu mendapat azab kubur!.inikan pula soal pembentukkan sesebuah Negara ! di Bumi Mahsyar nanti, dihadapan Allah S.W.T, tangan mereka sendirilah yg akan menjadi saksi, kerana mengundi, memangkah dan menyokong kerajaan B.N yg terang jelas nyata menentang Islam. Percayalah kita semua akan melihat suratan amal kita, baik ataupun buruk sekalipun sebesar zarah.

Bagi mereka yg masih keliru dan musykil, mereka terus dalam dilema, kerana ditarbiah oleh mereka yg berkiblatkan Barat dan berkitabkan Perlembagaan Sekular , warisan yg dipusakai dari Penjajah. Lebih mengelirukan lagi, kerana mereka menjadikan Islam sebagai batu loncatan, Kesyumulan Islam dimekapkan dengan pelbagai nama, slogan dan istilah, menyebabkan mereka tak dapat membezakan yg mana intan yg mana kaca. Lebih parah lagi apabila jurucakap2 mereka bercakap tentang agama, wajah sebenar mereka terselindung di balik kopiah dan songkok yg kadang2 ada yg berjilbab,skrip dan teks ucapan disediakan oleh Tuan Director yg mengikut arahan Bosnya yg tak takutkan Allah. Dan sekiranya ada diantara mereka yg memandai tegur ke, nasihat ke, tindakan tatatertib akan menyusul, tanpa sebarang notis, mereka di tamatkan tugas ,dipecat atau diberhentikan paling kurang pun digam.Tak cukup dgn itu Penulis2 upahan memainkan penanya didada2 akhbar yg penuh kepura2an dgn seribu satu kebohongan yg memutar belitkan kenyataan dan menyembunyikan kebenaran Islam.

Bagi mereka yg menyokong B.N pula, mereka akan bermati2an mempertahankan pegangan mereka dengan berbagai hujah dan alasan. Apapun pegangan dan pendapat mereka, sy harapkan dan mendoakan agar mereka diberi , taufik dan hidayah oleh Allah sebagai petunjuk kejalan yg diredhainya, bukanlah jalan yg dimurkai dan jalan yg sesat lagi menyesatkan. kita beruntung kerana masih diberi peluang dan kesempatan untuk memperbaiki diri dgn beramal solih, jangan menunggu saat nyawa sampai ke halkum, baru mahu bertaubat, diketika itu tiada gunanya sesalan biar mengalir airmata darah pun.

Dan tentunya para pembaca budiman ingin mengetahui, mengapa ada pihak yg berpendapat bahawa mengundi B.N adalah berdosa ! disini bukan soal dosa pahala sahaja, tetapi ianya lebih kepada penghayatan dan pemahaman seseorang individu itu terhadap hukum2 Allah s.w.t yg digariskan dalam Al-Quran , Hadith , Ijma' Ulama, dan Qias apalagi ia juga berhubung kait dgn Iman dan Pegangan Aqidah seseorang. Sekiranya kita bertanya kpd para pemimpin2 B.N khususnya UMNO, kenapa kerajaan tidak melaksanakan Islam sepenuhnya dgn meletakkan Al-Quran dan Hadith sebagai sumber hukum yg tertinggi, mereka akan beralasan dgn kemajmukan masyarakat Malaysia yg berbilang fahaman agama , berlainan etnik, adatresam dan budaya yg berbeza. Lebih mendukacitakan lagi apabila mereka cuba mencacarmarbakan Islam yg suci ini dgn mencampur adukkan dgn idealism dan fahaman sekularism yg di cedok dari Barat yg mereka anggap lebih dinamis dan lebih bertamadun dari Islam yg Syumul ini. Dan akan kedengaranlah pendapat2 atau suara2 sumbang yg Islam itu menghalang kemajuan, tidak relevan lagi untuk diamalkan dizaman moden dan serba canggih ini, kolot, melanggar hak asasi,zalim dan sebagainya.Dan yg menentukan dosa pahala itu ditentukan oleh Yg Maha Menentukan tak lain dan tak bukan ialah Allah S.W.T dan kita sebagai hambanya diberi pilihan untuk memilih sama ada jalan yg diredhainya yakni amal solih yg dijanjikan dgn ganjaran dan pahala,ataupun jalan yg dimurkainya iaitu amalan yg buruk dan diberi ancaman dan peringatan dengan balasan azab dan siksa akibat dari dosa yg dilakukan.

Sebenarnya secara tak langsung, sama ada disedari atau tidak kebanyakkan kita yg mengaku sebagai seorang Islam, telah menjerumuskan diri kedalam kancah yg mengundang kemurkaan Allah, kita rela bersekongkol dgn mereka2 yg mengkhianati amanah Allah. Kita lebih takut dan taat membuta tuli kpd pemimpin2 zalim yg membelakangkan Syariat dan mempersendakan hukum Allah. Cuba kita renung dan fikirkan sedalam2nya, apakah hukum dan akibatnya sekiranya kita menyokong dan mendokong sebuah kerajaan yg membuka selebar2nya pintu2 kemungkaran dan kemaksiatan kpd Allah S.W.T. umpamanya kewujudan kilang2 arak yg tumbuh bagaikan cendawan, kedai2 dan pusat2 perjudian seperti Sport Toto, Magnum dll yg bertaraf kasino pun ada, tempat2 persundalan dan sarang2 maksiat seperti bar, night club dan sbgnya, yg berceracak dibumi Malaysia yg kononnya sebuah Negara Islam. Golongan muda mudi pula dirosakkan dan dilalaikan dengan budaya2 yg dimport kebanyakkannya dari barat oleh media massa dan industri hiburan. Itu adalah sebahagian sahaja, banyak lagi yg tak tertuliskan disini. Lebih mendukacitakan lagi apabila Pemimpin Negara Islam ini gagal melaksanakan hukum2 yg bersumberkan Al-Quran dan Hadith, seperti Hudud,Qisas,Takzir dan sebagainya. Mereka lebih mengagungkan Sistem Perundangan karya Lord Reid. Mereka ini tanpa rasa bersalah mengamalkan Sistem Riba yg mana Allah S.W.T telah mengistiharkan perang ke atas para Pengamal Riba, para pemimpin ini bukan sahaja ingkar dgn larangan Allah, malah dgn keangkuhan dan penuh kesombongan mereka merestui dgn meluluskan lesen2 kpd Bank2 Komersial yg bersistemkan riba di segenap penjuru bumi Malaysia ini. Siapakah yg akan menanggung dan memikul beban dosa yg dilakukan oleh Para Pemimpin2 yg telah jauh tersesat ini, kalau bukan para penyokong dan pendokong Kerajaan B.N Sekular ini, khususnya orang2 UMNO.

Inilah bahananya hasil dari Impirialism Barat beberapa abad yg lalu, biarpun si penjajah telah pulang ke Negara asal mereka dengan meninggalkan monumen2 yg masih dikekalkan hingga ke hari ini, seperti Kota A Famosa, Kota Belanda dan beberapa buah gereja warisan mereka yg bukan untuk kita bangga2kan, tetapi sebagai pengajaran kpd kita betapa perit dan deritanya akibat di jajah.

Meskipun kita telah merdeka lebih kurang setengah abad yg lalu, tak bermakna kita sudah merdeka dalam ertikata yg sebenarnya, kelangsungan Impirialism Barat masih berterusan hingga kini, iaitu Penjajahan Minda yg mana kita masih lagi menganuti Idealism Barat dan kita masih mengamalkan, menerima pakai Perlembagaan , Pendidikan ,Perekonomian dan banyak lagi Dasar2 yg bersistemkan Sekularis, Kapitalis dan sebagainya.Situtuasi yg berlaku dinegara kita ini, sememangya ada kaitan dgn peristiwa masa lampau, iaitu penaklukkan dan penjajahan ke atas Umat Islam telah dicetuskan oleh salah seorang Raja Perancis beberapa abad yg lalu, beliau memikirkan bagaimanakah caranya untuk mengalahkan kekuatanTentera2 Islam dan umumnya Umat Islam keseluruhannya, Tentera2 Salib gagal menewaskan Tentera2 Islam, meskipun jumlah mereka jauh lebih ramai dari Tentera Islam.Dan akhirnya beliau mendapat menemui jawapannya, Beliau dgn dibantu oleh pendeta2 dan paderi2 Kristien telah mengatur langkah dan menyusun strategi dan akhirnya mereka telah menemui kaedah serta formulanya, Umat Islam tidak dapat dikalahkan dgn kekuatan ketenteraan, ini kerana Tentera2 Islam berperang dan berjuang kerana Agamanya dgn kekuatan Aqidah dan Syahid adalah merupakan impian dan cita2 setiap Tentera2 Islam. Dari situ mereka telah membuat perancangan dan protokol untuk melemahkan Umat Islam, yg tidak lagi dgn jalan kekerasan dan peperangan ,tetapi dgn cara halus iaitu Serangan Idealogi dan Fahaman dan menyebarkan Doktrin Kritienisasi ke dalam pemikiran Umat2 Islam dengan Matlamat 3G ( Gold,Gospel & Glory) dgn 3 agenda utama iaitu: yg pertama, mencari kekayaan dari hasil bumi dan menguasai ekonomi kita, kerana Melaka pada waktu itu adalah merupakan pusat perdagangan dan menjadi palabuhan yg masyhur.Yg kedua, menyebarkan ajaran dan dakyah kristien. Dan yg ketiga, menguasai dan memastikan kemenangan bagi mereka. dikerahkanlah para Impirialis2 dan Mubaligh2 mereka, keseluruh pelusuk rantau ,termasuklah Malaysia kita ini tak terkecualikan dari dijajah. Disitulah bermulanya titiktolak proses Penggaraman dan Penapaian ke atas Umat Islam, garam dan ragi ( fahaman & idealisme penjajah ) ini ditaburkan ke atas pemikiran Umat Islam, dgn harapan agar fahaman dan pemikiran Umat Islam sama dgn pemikiran dan fahaman mereka dan sekaligus meninggalkan Ajaran Islam yg sebenar. Ianya sama seperti proses penapaian ubi kayu, yg mana ragi bertindak mengubah ubi kayu menjadi tapai, jika diamati, ubi itu masih ubi kayu dan tidak berubah bentuk, tetapi pada hakikatnya ubi itu telah menjadi tapai. Itulah sebenarnya harapan dan impian mereka dalam memastikan agar lahirnya manusia2 yg biarpun tidak berubah dari segi fizikal dan identiti sesuatu bangsa itu, tetapi dari segi mental ,idelogi dan fahaman mengikut acuan yg mereka tetapkan.Hasil dari Matlamat 3G dan proses penggaraman & penapaian, secara tidak langsung telah melahirkan individu2 muslim yg berfahaman dan beridealogikan barat seperti Mustafa Kamal Attarturk, Anwar Sadat, Mahathir Muhammad dan ramai lagi yg sealiran dan sefahaman dgn mereka2 ini.

Akibat dari hasil campurtangan dan penglibatan Penjajah Barat keatas kedaulatan Negara kita ini, secara tak langsung telah mewujudkan Sistem Dualism, yg memisahkan Agama dan Politik, Agama Islam dipersempitkan dan dihadkan dan diletakkan dibawah kuasa Raja2 Melayu , yg berperanan untuk upacara keagamaan dan adat istiadat sahaja tak lebih dari itu, sementara hal2 yg berkaitan dgn Pentadbiran Negara sperti Sistem Perundangan, Perekonomian , Sosial dan sebagainya di bawah Pentadbiran Persekutuan yg Sekular. Sebenarnya sama ada kita menyedarinya atau tidak, benih2 yg ditaburkan oleh para Impirialis Barat itu telah bercambah dan bertunas dan kini telah subur dan membuahkan hasilnya, para penjajah itu pergi dgn menyerap Dasar Pendidikan Sekular mereka dan kedalam Intitusi Pendidikan Kita, dgn kewujudan Sekolah2 aliran agama mereka seperti Methodist, Saint dan Convent yg mana Sekolah2 ini banyak terdapat di Pantai Barat Semenanjung Malaysia. Sementara Sekolah2 Agama Rakyat cuba ditutup dan ditekan . Sekolah2 ini dibiayai oleh orang ramai dan Bantuan Perkapita dari kerajaan yg tak seberapa itupun ditarik balik, di sini kita melihat wujudnya Diskriminasi Melampau terhadap Sekolah2 Agama Rakyat oleh Kerajaan B.N yg terkenal dgn slogan Negara Islamnya. Yang lebih menghibakan lagi, apabila Pusat2 Asuhan Tunas Islam pun mahu ditutup oleh Kerajaan dgn alasan yg tak munasabah langsung.

Hasil dari pendidikan sekular di Malaysia ini telah melahirkan manusia seperti Farish A Noor, Kasim Ahmad , Marina Mahathir , Nori Abdullah dan ramai lagi yg sama waktu dgn mereka2 ini yg mana mereka telahpun menjadi tapai akibat dari Proses Penapaian oleh para penjajah Laknatullah alaih!..

"Yang Baik Dari Allah, yg buruk adalah kerana kelemahan dan kejahilan saya 

No comments:

Post a Comment

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers